Ziua 13 - Vineri 04.10.2013 - La Aldea, Punta de las nieves.

Nu putem sa nu bifam si coarta vestica a insulei si cea mai spectaculoasa conform brosurilor. Plecam de dimineata cu masina.Mai intati pe autostrada pana la playa de Mogan apoi pe un drum normal, pe firul vaii. Trecem si de satuletul Mogan iar de aici incepem sa urcam intrucat soseaua duce spre coama muntilor. Si urcam si urcam, lasam in spate o vale larga, iar de pe coama muntelui se zareste in vale Aldea. Coborarea e un pic mai stransa dar merge. Ajungem jos si ne odihnim la plaja din Aldea, o plaja plina de pietre dar cu un peisaj deosebit. Ramanem pe aceasta plaja 2-3 ore si ne bucuram de soare si umbra, pietre colorate, apa listita a marii si de fructele pe care le-am cumparat ieri din capitala. De cojile fructelor noastre se mai bucura si 3 soparlite indraznete. Plecam din Aldea pe drumul spre Agaete. Drumul urca si lasa in dreapta niste vai sterpe si adanci iar dincolo de ele niste munti de stanca goala. Urcam pana pe culme si ne oprim la faimosul Mirador del Balcon, cu la fel de faimosul view catre cei 4 munti in partea stanga. Fac poze si nu ma mai satur de ce vad acolo. Daca n-ar fi fost Florin sa ma zoreasca cu Irina care dormea in masina, cred ca acolo innoptam. Un peisaj super, nu-i de mirare ca-i asa de faimos. Mergem insa mai departe, oprim de foarte putine ori intrucat erau foarte putine locuri pe marginea drumului care sa-ti perimita 5 minute de tras pe dreapta. Drumul continua sus pe munti cu niste peisaje ce-ti provocau ameteala uitandu-te in jos spre mare. Greu de descris sau de fotografiat, impresionant pentru inaltimea la care acest drum a fost construit, dar pe de alta parte, cu toata privelistea spre mare si vremea frumoasa, parca tot drumul prin Soria era mai socant. Coboram si urcam uneori destul de mult pana sa ajungem in Puerto de las Nieves. Cred ca acest drum ar fi meritat sa fie facut cu piciorul mai degraba decat cu masina, intrucat n-am prea apucat sa intru in atmosfera locului. Gasim cu greu parcare in Puerto de las Nieves, dar aici avem o privesliste asupra muntilor pe care tocmai i-am strabatut. Foarte draguta privelistea. Pe plaja, numai pietre, iar peisajul e blocat de catre un dig al portului. Aceasta plaja este renumita si pentru faimoasa lui stanca Dedo de Dios, in traducere Degetul lui Dumnezeu. Dar teapa, degetul i-a fost retezat intr-o furtuna in 2005, deci noi am ajuns cu 8 ani prea tarziu. A ramas doar baza lui. Ramanem pe plaja, mai bine zis ceilalti raman pe plaja pentru ca eu ma duc sa fac shopping de obiecte de luat ca amintire. Apoi ma intorc si eu la plaja si mai ramanem pana ce se trezeste Irina. Apoi plecam usurel spre hotel, ocolind insula cu Irina xam chiraindu-se in spate. Drumul dinspre Puerto de la Nieves trece pe langa Agaete unde am mai fost, si venim pe autostrada pana aproape de hotel. Cum ajungem, dau fuga sa pozez apusul de pe acoperisul hotelui, apoi mergem la masa iar Irina refuza sa mai stea la bar in aceasta seara intrucat nu-i place ce se canta. Asa ca hai in camera si la nani.