Ziua 8 - Duminica 29.09.2013 - Arucas, Firgas, Moya, Guya, Agaete

Astazi e zi de vizitat insula pentru ca inca ne resimtim de la plaja de ieri si in plus nici vremea nu se arata prea cu mult soare. Incercam sa facem un tur in partea de nord a Gran Canariei. O luam pe autostrada pe partea de est pana in capitala Las Palmas apoi spre munte pana in Arucas.
Oprim in Arucas, un orasel-satuc cu o catedrala mare in centru. In fata catedralei multa lume adunata pentru vreo nunta/botez si multe fete in alai cu rochite foarte scurte si pantofi de minim 12cm tocuri. De la catedrala mergem in parcul municipal, unde  evident, gasim si loc de joaca pentru copii, deci si Irina se bucura de cate ceva nu numai noi sa ne incantam privirile. Plecam din Arucas spre Firgas de-a lungul unei vai-defileu. Privelistile sunt uimitoare. Numai ca pe drum Irina constata ca nu-i place deloc la curbe in masina si tipa destul de tare imediat ce masina noastra ia o curba. Ajungem in fine in Firgas si Irina isi revine.
Firgas e un satulet de munte cochet, cu o bisericuta in mijloc si o strada cu fantana ce urca prin stanga bisericii. Un satulet mai deosebit decat altele, cu o vedere impresionanta in jos spre mare (pacat ca atunci cand eram noi acolo era nor), cu acea fantana in trepte pe mijlocul strazii care in sus se continua cu imagini faiantate sau variante in miniatura sculptate in piatra ale tuturor insulelor Canare sau cu traditionalele balcoane de lemn sculptat. Nu putea lipsi si un loc de joaca pentru copii, asa ca nici de data aceasta Irina nu e ignorata.
Plecam cu emotii din Firgas relativ la cum o sa suporte Irina curbele mai departe. Dar Irina trage un bun pui de somn asa ca noi ne continuam linistiti drumul spre Moya.
Moya este un alt satulet situat sus in inima muntelui. Ajunsi in Moya, Irina inca dormea. Florin ramane la masina iar eu trag rapid o fuga sa vad ce e de vazut/pozat. Ma invart pe cateva stradute, dragut dar nu foarte wow. Vad un indicator spre catedrala din centru si zic sa fug repede s-o vad pana nu se trezeste Irina. Ajung la catedrala, ii fac o poza din fata si plec spre masina care culmea, era pe aceeasi strada cu catedrala. Dar ma intorc din drum totusi pentru ca imi parea ca ar mai fi ceva de vazut in spatele catedralei. Si ... WOW. O terasa catre tot defileul in stanga si continuarea lui in dreapta pana la mare. Chiar nu am cuvinte sa descriu ce se vedea de acolo. Nici macar fotografiile nu redau senzatia de acolo. Ma intorc repede la masina si-l trimit si pe Florin. Apoi plecam mai departe spre Guia. Ca sa ajungem acolo traversam pe coasta defileul pe care-l vazusem de la catedrala din Moya. Drumul e cu privelisti ce-ti taie rasuflarea chiar daca vremea nu era tocmai senina.
Guya este un orasel micut pe coasta de nord-vest. Ne oprim la catedrala din centru, si ne dam jos doar in piata centrala. Fotografiem, dam o tura pietei, iar Irina isi gaseste interesul pentru porumbeii din piata, de care culmea se sperie cand acestia vin sa ciuguleasca in jurul ei. Ne urcam in masina si plecam spre ultima destinatie a zilei de azi, Agaete.
Agaete este un orasel pe coasta vestica cu stradute  inguste si usi de lemn cam la mai toate casele. In centru o gradina botanica, inchisa la ora la care am ajuns noi, o cafenea super draguta langa si evident nelipsita catedrala. Mai imresionant as spune ca era view-ul catre muntii de pe coasta de vest pe care l-am zarit pe drum inainte de a ajunge la Agaete decat orasul in sine. Cum nu se putea altfel, Irina se bucura si ea de un tobogan si un calut cu arc intr-un loc de joaca pentru copii.
Obositi, ne intoarcem la hotel pe autostrada din nord si est, lasand partea vestica plina de munti pentru o alta zi poate mai insorita.