Ziua 2 - Duminica 31.08.2008 - Pelekas si Mirtiotissa

Neata ! Suntem la mare, la caldura ... uratenia de vreme din Bruxelles e departe. Ne asteapta o zi plina. Asteptam agentul de la Thomas Cook sa ne dea ceva informatii despre cum si ce sa facem in Corfu.
Ne hotaram sa ne inchiriem mountain bike-uri pentru 3 zile ca sa vedem plajele si imprejurimile orasului Kerkyra. Zis si facut, in prima zi de biking ne-am ales sa mergem la Mirtiotissa (pe malul vestic al insulei) , plaja considerata cea mai frumoasa a insulei. Ne-am facut un scurt calcul, cam 12-15 km pana acolo merg pe bicicleta.
Prima parte a drumului e destul de lejera. Parasim drumul principal si ne indreptam spre Pelekas. In fata se vede un munte si aproape de varful sau se zareste un sat. Ne uitam speriati cu gandul ca acela ar putea fi Pelekas .. si intr-adevar el e. Cu chiu cu vai urcam muntele mai pe bicicleta mai pe jos (eu cel putin :D) si ajungem in varful muntelui la vestitul sat Pelekas. Panorame superbe in jur insa dupa urcusul greu, avem limbile scoase de un metru.
From 2008-08 02 Corfu - Mirtiotissa

De la Pelekas, evident trebuie luat la vale spre plaja, in directia Glifada. Un drum superb serpuieste prin padure, in jos catre plaja. Ratam intersectia cu drumul spre Mirtiotissa si ne indreptam spre plaja din Glifada. Ne intalnim cu o pereche de romani care gresisera si ei drumul. Zarim plaja superba din Glifada de la jumatea muntelui.

Cum pana jos soseaua serpuia, decidem sa ne intoarcem pana la intersectia unde ratasem drumul si sa lasam Glifada pe alta data. De la intersectie, inca un kilometru pana la Mirtiotissa. Jumatate din drum superb, jumatate cu coborari bruste, betonate si cu striuri care sa impiedice alunecarea. Cu toate acestea, pe biciclete nu mai era cazul sa mergem fie ele si mountain bike-uri. De sus zarim plaja ascunsa dupa munte. Pe stanga drumului, un mesaj pe parapet: "Nudist only".
Coboram la plaja.
O plaja cu mult nisip inconjurata de un peisaj mirific, impartita in 2 : stanga nudisti, dreapta plaja normala. Ne asezam la mijloc, cu privelisti in ambele parti :D. Vantul bate cam tare, apa cu valuri iar peisajul superb : munte cu pomi de un verde crud, stanci ce se zaresc ici colo, nisip galben si fin, apa incredibil de albastra si limpede (mai ales spre dupa-amiaza cand s-a potolit si vantul).

Pe la 7 ne luam "zborul" inapoi spre Kerkyra de frica sa nu ne prinda noaptea biciclind, mai ales si fara faruri si stopuri.
Ajungem la hotel atat de rupti de oboseala ca nici de plimbarea de seara nu ne-a mai ars.